کانون شماره 4 اهواز در سال 1364 در کوی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ، فعالیت خود را آغاز نمود.

ساختمان این مرکز که یکی از منازل ویلایی دانشگاه می باشد، برای بهره براری فرهنگی به کانون پرورش فکری واگذار گردید ( به صورت امانی).

این ساختمان به مساحت 12 متر مربع و داراری  دو سالن مطالعه برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، دو اتاق برای تشکیل کلاسهای ادبی و هنری ،یک آبدار خانه ، یک انباری و یک سرویس بهداشتی می باشد.

همچنین این مرکز به یک باغچه اختصاصی و فضای سبز عمومی دسترسی نزدیک دارد.

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز از همان سال تاسیس به صورت دایم برقرار گردیده و اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان در روزهای تعیین شده در فعالیت های مرکز مشارکت داشته و دارند.

 هم اکنون این مرکز با داشتن مجموعه ای از   7839    جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان و مرجع آماده خدمت به عزیزان می باشد.

خدمات مرکز:

-کارگاههای ادبی و هنری برای مخاطبین 6 تا 18 سال در فضای مجازی و کلاسهای برخط. کارگاه شعر وداستان و آموزش خط تحریری .

-اجرای فعالیتهای فرهنگی عمومی ویژه اعضای حقیقی و برخط.

-مرکز خدمات فراگیر ندارد.

روز و ساعت فعالیت: یک شیفت. از ساعت 8تا 13. همه روزه به جز ایام تعطیل

پرسنل: 1 مربی مسول. 1 مربی ادبی پاره وقت. 1 مربی خوشنویسی پاره وقت. 1 مربی نقاشی پاره وقت. 1 خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تمام  تا پایان 17 سالگی

پرداخت شهریه : در حال حاضر تمام ثبت نام ها از طریق کا پی اف صورت می گیرد و شهریه متناسب با کلاس درخواستی عضو، متغیر است.

نشانی :اهواز. اتوبان گلستان. دانشکده علوم پزشکی. کوی استادان . نبش خیابان نرگس . مرکز 4 اهواز

تلفن ثابت : 33738279- 061

   مربی مسول: مرجان ظریفی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1402/04/29 - 08:44
  • تعداد بازدید: 2381
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
فرادین فروغی شاعر و منتقد ادبی؛

بخش عظیمی از پیکره‌ی هنر، محصول تأمل و تفکر است

فرادین فروغی، شاعر، منتقد و مدرس ادبیات، معتقد است:برای موفقیت در هر عرصه‌ای، به ویژه در حوزه‌ی هنر و ادبیات، باید یاد بگیریم تأمل کنیم و از کنار پدیدها بی‌تفاوت نگذریم، چرا که بخش عظیمی از پیکره‌ی هنر، محصول تأمل و تفکر در جهان هستی و بازنمایی آن است.

 به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، فرادین فروغی، شاعر، منتقد و مدرس ادبیات، که انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان مراکز اهواز، سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: تأمل، تفکر را در پی دارد و می‌توان گفت مرکزیت معنایی اندیشه، مجموعه‌ای قابل اعتنا از تأمل و تفکر، است.

بخش عظیمی از پیکره‌ی هنر، محصول تأمل و تفکر است

او ضمن ارائه‌ی یک تعریف کلی از اندیشه در شعر، بیان کرد: اندیشه می‌تواند زبان را هدفمند سازد و به عنوان هسته‌ی اصلی شعر می‌تواند باعث غنی‌سازی معنای آن شود..

وی توضیح داد: اندیشه زبان معمولی را به زبان برجسته تبدیل کرده است و منجر به ایجاد نگرش در مخاطب می‌شود.

 این شاعر و منتقد ادبی با اعتقاد به اینکه اندیشه یک عامل مؤثر در مقبولیت یا عدم مقبولیت یک اثر است، تأکید کرد: اندیشه است که نوشته‌ی شما را به یک متن درگیر کننده مبدل می‌سازد و دغدغه را ابتدا برای خالق و بعد برای مخاطب ایجاد می‌کند.

فروغی ضمن ارائه‌ی مثال‌هایی در باب کاربرد اندیشه در ادبیات معاصر و کهن، گفت: اندیشه از آدم می‌خواهد و به او می‌گوید که از دریچه‌های مختلف به جهان هستی نگاه کند.

مؤلف مجموعه‌ی غزل لی‌لی زار، ضمن توصیه‌ی اعضا به رعایت آشنایی زدایی و مطالعه‌ی مطلوب و تلاش بهینه در زمینه‌ی کسب نگاه تازه به ژرفای هستی، اظهار داشت: اندیشه‌ای که محصول نوع نگرش انسان به هستی و پدیده‌های حیات و نظم حاکم بر جهان است، قابل اعتنا و ماندگار است.

فروغی در بخش انتهایی سخنان خود به شاعران نوجوان خوزستانی توصیه کرد که از مرور و مطالعه‌ی آثار مهم شعر ایران و جهان، غافل نشوند.

گفتنی است: انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان مراکز اهواز، از سوی واحد آفرینش‌های ادبی خوزستان، با حضور فرادین فروغی، شاعر، منتقد و مدرس ادبیات، کارشناس و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی و جمع کثیری از اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری اهواز، در سالن آمفی‌تئاتر کانون شماره یک اهواز، برگزار شد.

بخش عظیمی از پیکره‌ی هنر، محصول تأمل و تفکر است

بخش عظیمی از پیکره‌ی هنر، محصول تأمل و تفکر است

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت